Titel en omslag zijn cruciaal voor de aantrekkingskracht van je managementboek.
In Nederland wordt 60% van de boeken online verkocht. Het eerste (soms enige) wat een lezer van een boek ziet voordat hij hem online koopt, zijn de titel en de omslag. Het is dus erg van belang dat deze pakkend zijn en uitnodigen tot lezen.
Als je klaar bent met het schrijven van je manuscript, is het goed om de titel en ondertitel te bepalen. Wanneer je je bij bij een uitgever uitgeeft, zal deze hierover ook meedenken.
Ik heb een document voor je gemaakt dat je gratis kunt downloaden. Deze pdf bevat adviezen voor onder andere de opzet en structuur, schrijven, voorbeelden in je boek gebruiken, een flaptekst schrijven en een pakkende titel en omslag bepalen.
Wanneer ik je begeleid met het schrijven en uitgeven van je boek, denk ik graag mee over een pakkende titel, ondertitel en omslag.
Je titel en omslag spelen een belangrijke rol in de marketing van je boek.
Last, but not least, Stap 7 De boekpromotie
Stap 5 De flaptekst schrijven